A felhasználói élmény fokozásának érdekében szeretnénk megkérni, hogy engedélyezd a cookie-k használatát, illetve engedd meg nekünk, hogy saját felhasználásra statisztikát készítsünk a felhasználói szokásaidról. További információk

Szlovénia, Horvátország: Rafting, Postojna barlang, minden amit érdemes megnézni! 2. rész

Peterdi János - 2016.03.24.

Kiruccantunk nyáron Szlovéniába egy kis raftingozás-kanyoningozás céljából, ha már arra jártunk persze végigjártuk amit érdemes a környéken! Bled, Vintgar szurdoka, Bovec a Soca folyónál, Horvátország: Umag, Rovinj, Postojna zseniális barlangja egy szűk hét alatt. Tartalmas, de annál izgalmasabb videó a cikkben!

2. rész

A teljes videó mindent tartalmaz ami szem-szájnak ingere!
Indulás a tengerpartra!

Piran egy jó hely! (via)
Sajnos végigkísért bennünket a rossz idő, Piran tengerparti városkájába megérkezve felfedeztük magunknak a szállást, ami elég érdekes volt. Egy épülőfélben lévő házba érkeztünk, ami egy meredek domboldal aljába épült. A tulaj teraszosan beépítette az egészet, érdekes volt, de sok értelmét nem láttam, mivel túl meredek volt… Megnéztük Piran városát, fürcsiztünk egyet a város strandján. Fura módon az összes zuhany használhatatlan volt, így a sós víz után nem lehetett lezuhanyozni. Este kocogtunk egyet a naplementében Zsófival, nagyon rám fért az 5i50 miatt…

A rettegett határ!
Másnap egy kis strandolást követően estére átugrottunk Horvátországba vacsorázni, várost nézni. Szlovénia és Horvátország között határellenőrzés volt, sajnos ezen a környékén az összes határ dugóveszélyes, mindig óriási a sor. Ráadásul a szlovén határőrnek (kifelé!) eszébe jutott kicsit körbenézni (gondolom a nagy furgon miatt). Kinyitotta Zsófi ajtaját, de be se nézett rendesen, viszont HOPPÁ ez meg micsoda? Kivette az ajtóból az Európa túrára beszerzett Gerber tőrt és alaposan szemügyre vette. Zseniális, gondoltam mindjárt elkobozza, vagy visszafordít úgy nézegette.

Egy gyönyörű lagúna Rovinj felé
Aztán simán visszatette a tokjába, majd az ajtózsebbe és viszlát. Ezután határoknál nem tartottuk elől Grillezett Medve hatalmas szerszámát.

Rovinj kikötője...

...a legjobb hely sünházat halászni a gyerekeknek.

Mondom!

Egy másik módszer, talán kevésbé undi...
Bejártuk Rovinjt, vacsiztunk egy nagyon jót, végigcaplattuk a várost, majd irány vissza alukálni.

Vigyázzunk a legégéssel,

mert így fogunk kinézni!

Kilátás Rovinjból

Kilátás Rovinjra (via)

Kicsit olaszos...

De azért kellőképpen horvát.
Másnap Hugiék hazafelé vették az irányt, mi még maradni terveztünk egy éjszakát, szóval fájdalmas búcsút vettünk egymástól.

Nem fájt neki!
Ketten Zsófival újra átmentünk Horvátországba, belógtunk az umagi kempingbe egy kis csobbanásra, megmutattam Zsófinak, hogy mekkora is lehet egy kemping.

Hát igen...
Hát akkora, hogy körbefutni alig lehet és két közért is van benne,a szórakoztató komplexumról nem beszélve. Igazából ez már nem is kemping annak eredeti értelmében, inkább egy hotel lakókocsiknak és lakóautóknak.

Azért én szebb vagyok!
Umag után visszakocsiztunk Szlovéniába, Postojna barlangja felé. Útközben persze elég nagy vihar kerekedett, többször wakeboardoztunk a kéttonnás járgánnyal a sztrádán.

Cudar egy idő volt!
Biztonságban megérkeztünk a barlanghoz, megvettük a jegyeket, aztán nyomás! Én harmadjára voltam a barlangban, így tudtam, jól fel kell öltözni, mert lent elég hideg van.

Postojna és a vasút (via)
A barlang belsejébe kisvasút visz, ami nem lassú, igazán izgalmas élmény.
Háromnegyed órás idegesvezetés után (magyar sajnos nincs, úgyhogy tanuljatok gyerekek!) megtekinthettük az emberhalat, magyarul a Barlangi vakgőtét, ami nagyon érdekes állat.

Az embör(ök)
Nagyon sokáig él, vak, bírja a jéghideg barlangi vizet, több évig elvan ennivaló nélkül és nagyon cuki. Ja, és Európának csak ezen részén lehet vele találkozni, gyakorlatilag csak Postojnában.

Az embörhal (via)
Postojna barlangjából kivonatozva megnéztük a Predama várat, ami egy sziklafalba van beleépítve, érdemes megnézni. Akartunk még egy éjszakát maradni, mivel másnapra még beterveztünk egy Bled-től nem messze található vízesést.

A vár télen. Igazi Trónok harca díszlet! (via)
A kocsiban terveztünk aludni, azonban mégis hazafelé vettük az irányt, mert annyira szakadt az eső, hogy értelmetlennek láttuk a további maradást. Így este hét óra körül zuhogó esőben nekiláttam hazavezetni 700 km-t, helyenként 80-al haladva az autópályán. Hamar hazaértünk, végül nem bántuk meg, mert így több időnk marad felkészülni a szezon utolsó nagy versenyére.

Itt éppen jobbat megyek, mint Zsófi!
Szerencsére a kevéske felkészülés ellenére mindenkinek elég jól sikerült a verseny, Zsófi például nemcsak a nemzetközi versenyen lett helyezett, de az olimpiai távú Országos Bajnokságot is megnyerte! Nekem elég volt annyi, hogy időben jobbat mentem nála!

Ha már idáig eljutottál, nyomj egy lájkot az oldalra!

#Postojna #Rafting #Soca #rafting túra #Szlovénia #Horvátország #Autós túra #Szlovén túra #horvát túra #szlov

Kövess minket Facebookon!
Iratkozz fel a csatornánkra!
Keresés
Neked ajánlott

Android M - Muffin vagy M&Ms?
Az én telefonomon Lollipop fut, már ez is kivételesen újnak számít, mert a legtöbb androidos...

Candy Crush ingyen extra lépések és pontok
Bizonyára sokan játszottatok már Cand Crush-sal és így tudjátok, hogy milyen bosszantó tud lenni egy-két...

Mobillal nyitható U-lakat: SKYLOCK
A SKYLOCK egy olyan U-lakat, amit a telefonodról egy érintéssel kinyithatsz, szól ha valaki piszkálja...